Kunst projekter

Kommende projekter 2023

Kultur på resept

Nordfyns billedskole deltager i projektet kultur på resept i samarbejde med Nordfyns Komunne Kulturregion Fyn og Odense univerisitet.

Med begyndelse i marts projektet strækker sig over forår, sommer efterår 2023

Udsmyknings opgave

Nordfyns Billedskoles ungehold deltager i samarbejde mellem Another Poplic og Kultur region Fyn

I et lokalt udsykningsopgave med mosaikker, projektet kan se i Otterups bymidte fra maj.

Animations kursus

Nordfyns Billedskole afholder animations kursus i uge 26 for 4 kl til 8. kl

Kurset er støttet af kulturregionfyn se mere under somerkurser 2023

Projekt for kommunens 6. klasser.

Nordfyns Billedskole deltager orarrangere et kunstprojekt i samarbejde med Nordfyns Kommune og folkeskolerne og underviserne i 6. kl.

Natur trolle. november 2022

Naturtrolle projektet er inspireret af Geo Kids i Odsherrede.

Ca 265 lermasker er samlet i Byparken i Otterup. fra 16. november og et par måneder frem

Alle 3. klasser i kommunen har skabt maskerne.

Projektet er en del af Nordfyns kommunes pulje "Den kulturelle rygsæk." hvor alle børn i kommunen får tilbudt en kulturel oplevelse.

Projektet er et samarbejde mellem Nordfyns Kommune og Nordfyns Billedskole.

Trollestien Otterup maj 2022

Børn fra holdet "Fantasiværkstedet" fik besøg af Agnete fra bibloteket som læste trollehistorier op, som børnene illustrede på krydsfine. derefter kom de op på store plancer og sat udvalgte steder på den nye trollesti i Otterup

Projektet var et samarbejde mellem Nordfyns Kommune, Otterup Biblotek, spejderne og Nordfyns Billedskole.

Skulptur projekt Fredskoven april 2022

Børnene fra "Farveværkstedet" udførte 6 store træmalerier på det træ som blev savet over og brugt til en skulptur af Allan Bo Jensen. sulpturen står i udkanten af Fredskoven i Bogense.

Projektet er et samarbejde mellem beboere på Bellisvej i Bogense, Billedkunstner Allan Bo Jensen og Nordfyns Billedskole.